Vanhassa tekstiviestitekniikassa yritys maksaa aina per lähetetty tekstiviesti ja palvelusta riippuen vastausviestistäkin. RCS hinnoitellaan per lähetetty viesti, mutta viestin pituutta ei ole rajoitettu eli voit lähettää yhden pitkän viestin yhdellä hinnalla, toisin kuin tekstiviestissä.
Asiakkaan lähettämä vastausviesti maksaa yritykselle, mutta samassa viestintä muuttuu keskusteluksi, jolloin yritys ja asiakas voivat käydä vuorokauden ajan keskustelua ilman lisäkuluja.
Näin RCS-viestintä on kustannustehokkaampaa, kuin perinteinen tekstiviestitekniikka.
Automaattiset RCS-viestit tarjoavat yksilöityjä ja brändättyjä viestejä, jotka tavoittavat asiakkaasi juuri oikeaan aikaan – sisällöltään monipuolisempina kuin perinteinen tekstiviesti.
Esimerkki: asiakas saa automaattisen vahvistusviestin tekemästään varauksesta. Samassa RCS-viestissä asiakas saa myös yhteystiedot, saapumisohjeet karttoineen sekä mahdollisuuden lisätä varaus puhelimensa kalenteriin yhdellä klikkauksella.
Yrityksen RCS-mobiilikäyttöliittymä asiakkaan kanssa käytävää keskustelua varten
Esimerkki multimediakorttiviestistä ja toimintapainikkeita sisältävästä korttikaruselliviestistä